Accessibility:

Formerly TBS Journal

ISSN: 1687-7721

The Gulf

Censorship: What you didn't see

Do Arab newspapers say one thing in Arabic and another in English? Egyptian journalist Mona Eltahawy thinks so. She was a columnist for the Saudi-owned pan-Arab daily Asharq Alawsat until she was abruptly dropped last year. One reason may have been her complaints about how her articles were being edited for the Arabic edition. Here's your chance to read one of her original op-eds alongside the edited version.

From Blog to street: The Bahraini public sphere in transition

Activists and bloggers protest in Bahrain. Image courtesy of Luke Schleusener.

When Bahrain Online founder Ali Abdulemam and his partners were arrested in February 2005 for hosting a critical United Nations human-rights report about Bahrain, fittingly enough the first to respond were colleagues in the Bahraini blogosphere, reports Luke Schleusener.

1 2 Next